Чим "112" відрізняється від решти українських інформаційних телеканалів?

– Тим, що ми перші.  "112 Україна" став лідером інформаційного мовлення в Україні і утримує цей статус вже три роки поспіль. Про це свідчать як цифри панелістів – "112 Україна" стабільно в першій десятці національних мовників, і перший – серед інформаційних каналів,  так і власні спостереження. Коли заходиш у ньюзруми на інших телеканалах, а там колеги моніторять інфопростір за прямим ефіром "112 Україна". Деякі навіть на прес-конференції не ходять, відписують новини з наших трансляцій. Нас активно цитують, на нас посилаються , зокрема, і  міжнародні інформаційні агентства, такі як Reuters і  Bloomberg. Ми першими з українських інформаційних каналів відкрили європейське бюро у Брюсселі, запровадили чимало творчих, технічних, аудіовізуальних  прийомів, які не соромляться копіювати наші нішеві конкуренти. Але ми сприймаємо це як стимул до генерування нових ідей і ставимо за мету не лише зберегти, а й збільшити  відрив.

Яка ваша програмна політика? Розкажіть про сітку мовлення.

– Прямий ефір, 18-19 годин на добу. Пріоритет – трансляції, коли глядач отримує інформацію наживо. Щогодини – випуски новин, найважливіші й найсвіжіші на даний  час, і гостьові студії з топовими політиками та аналітиками. Практично цілодобовий інформаційний марафон, силами невеликої – за мірками "великих" каналів, але добірної команди. У нас дуже небагато програм у запису, нині, це програма розслідувань "Народна прокуратура", "Кеш-тест" – польові дослідження декларацій політиків і чиновників, документальні фільми власного виробництва. І практично відсутній контент сторонніх виробників.  Маємо спільний проект з Радіо Свобода – тижневик "Донбас.Реалії".  

Ще одна "фішка" "112 Україна" – у нас немає жорсткої програмної сітки. Команда "реактивна", слоти гнучкі і трансформуються під потреби інформаційного потоку і глядацького інтересу. Якщо трапляється щось надзвичайне – ми можемо продовжувати ефір чи починати його раніше стандартної  6-ї ранку, легко змінювати наповнення, миттєво приймаючи рішення і швидко їх реалізуючи. Наприклад, коли сталася резонансна перестрілка у Мукачевому – сітка "вихідного дня" стала спецпроектом, а про спробу військового перевороту у Туреччині торік ми повідомили в Україні першими і мовили практично добу, повідомляючи все нові й нові подробиці. Жартуємо, що тоді вечірня і ранкова зміни вперше зустрілися на каналі.

Активісти громадської організації Інститут масової інформації у березні публікували рейтинг українських ЗМІ за кількістю джинси. "112 Україна" посів третє місце. Погоджуєтесь з цим рейтингом?

– Не знайшла такої інформації. Лише посилання на дослідження ІМІ, але воно неактивне. І,  судячи із заголовка, стосується он-лайн ЗМІ , а не телеканалів

Натомість можу порекомендувати тижневі моніторинги авторитетного профільного ресурсу Детектор медіа, де вже кілька років поспіль "Новини 112" визнають чистими.

Від себе додам – наша редакційна політика полягає в жорсткому дотриманні взірцевих стандартів  новин. Тих самих хрестоматійних: Оперативність. Точність. Повнота. Баланс. 

У наших випусках немає оціночних суджень, мови ненависті, перекосів на користь однієї позиції, пафосних стендапів чи включень у стилі "інфотеймент". Зате є, власне, новина і бекграунд, фактаж  і контекст. І фактчекінг – ретельна перевірка інформації. "Знай більше" - слоган телеканалу і наш знак якості.

Робота на інформаційному каналі – подвійна відповідальність. Треба постійно бути обізнаним щодо всіх подій. Чи траплялися якісь казуси?

– У прямому ефірі може трапитися все, що завгодно. У нас на "112 Україна" і гості-антагоністи чубилися "наживо", і артсклади та нафтобази вибухали під час включень кореспондентів з місця події, багато чого було. Витримка – наша головна зброя і постійна робота над собою – кожного, щодня. Прямий ефір – то дійсно велика відповідальність, багато стресу, але і багато драйву. Я, наприклад, без цього адреналіну свого життя вже понад 25 років не уявляю. Відколи студенткою прийшла на практику в редакцію новин на Хрещатик, 26. Потім працювала журналістом "у полі", продюсером, випусковим і шеф-редактором – на різних телеканалах,  але в інформаційних проектах. Це спосіб життя. Ми на "112 Україна" придумали цьому назву – Newsgen.

Ви – суворий керівник?

– Не мені судити. Ціную професійність, порядність і почуття гумору. Намагаюся розкривати сильні сторони колег, мотивувати і вчитися разом з ними.

Важко уявити собі 18 випусків новин на день. Як це вдається?

– Насправді, увесь ефір "112 Україна" – це суцільний інформаційний потік. Від появи новини в інфопросторі – якщо вона "гаряча" і з надійних джерел – до її появи в ефірі за нашими стандартами має пройти не більш як три хвилини. А власне випуски новин – це концентрований виклад найголовнішого, плюс  постійне оновлення інформації для тих глядачів, хто не може стежити за ефіром постійно. Тримати таку планку може тільки професійна, багатофункціональна  і мотивована команда, якою і є колектив "112 Україна" і його невід’ємна частина – Служба новин.  На журналістах – робота в "полі" для всього ефіру "112 Україна", не лише новинних випусків. У них неймовірна  віддача у тому, що роблять – від стрімів і включень до спеціальних репортажів і документальних фільмів. З ризиком для життя працюють на передовій в зоні АТО, практично цілодобово – на резонансних подіях – від вуличних протестів до судових процесів та міжнародних самітів.  

Чи досліджували ви свою аудиторію? Для кого нині мовите?

– Звісно. Ми отримуємо рейтинги телеперегляду щодня, глибоко їх аналізуємо та робимо необхідні висновки. Ми намагаємося охопити якнайширшу аудиторію, незалежно від віку, статі та достатку, і не підбираємо новини під ту чи іншу категорію глядачів. Для нас важливо, щоб глядач зміг отримати повну картину подій і весь спектр думок, тільки тоді інформаційний телеканал будуть поважати, розуміючи, що ЗМІ інформує, а не маніпулює. Традиційно новини переважно дивляться люди старшого віку, але у випадку "112 Україна" ми фіксуємо лідерство серед конкурентів у всіх можливих аудиторіях, це підтверджує, що ми на правильному шляху.

Що хоче бачити сьогодні глядач інформаційного каналу?

– Події у момент, коли вони відбуваються. Тут і зараз. Тому ми так багато уваги приділяємо стрімам, якості картинки і звуку трансляцій, новаціям, які дозволяють показувати події у прямому ефірі максимально об’ємно. Технології  інтернет передачі сигналу, квадрокоптери, що "розширюють горизонт" відеокамер і дають масштаб того, що відбувається. Багато в чому ми "піонери" на українському телевізійному ринку, і  приємно, що наш глядач це помічає, про що свідчать рейтинги.

Останнім часом в Україні з’являється все більше новинних телеканалів. Як боротися за глядача в умовах високої конкуренції, якщо брати до уваги саме контент каналу?

Поважати глядача, як би ідеалістично це не звучало. Бути зрозумілими, а не зарозумілими. Бути прогресивними, але пам’ятати, що на телебаченні технології  без людей – не працюють. Картинка і зміст – нерозривно пов’язані компоненти. Якість кожного з них має бути безумовною. Ну і в епоху пост-правди важливо зберігати здоровий глузд, опору на компетентність та етику, принаймні, щоб самому не стати жертвою фейків та інформаційних воєн.

Яке ваше ставлення до закону про мовні квоти на ТБ?

– Ми будемо його виконувати. Хоча більшість гостьових студій і всі випуски новин на "112 Україна" і так україномовні. Є невеликі розбіжності лише у пропорціях в різних слотах.

Якщо подій надто багато в короткий часовий проміжок, то як вдається швидко зорієнтуватися, що саме, яку новину треба видати в ефір першочергово?

– Можна видавати і одночасно кілька трансляцій в полівікнах, рухомий рядок зі стрічкою новин, титри, графіка – зазвичай глядачі "112 Україна" дізнаються про різні події одномоментно.

Що таке об’єктивність для каналу "112 Україна"?

– Диверсифікувати джерела інформації, перевіряти її, не забувати про контекст. Збалансовано подати різні точки зору. Вміти знайти і сформулювати суть події та її можливі наслідки.

За кордоном інформацію про Україну більше отримують не від українських ЗМІ, а з російських. Як виправити ситуацію? Чи маєте або плануєте запустити міжнародні проекти?

– Я не погоджуся, що російські ЗМІ масово формують сприйняття України за кордоном. У Європі змінюється ставлення до російських ЗМІ, вже не лише експерти, а й вищі посадовці країн ЄС, США, беруть участь у дискурсі щодо пропаганди з боку ЗМІ РФ, їх втручання у вибори, суспільно-політичне життя країн. Участь у цьому дискурсі Клінтон, Трампа, Макрона, Меркель, Столтенберга та інших,  – це вихід проблематики на зовсім інший рівень. Закордонна аудиторія звертає увагу на заяви лідерів, рівень довіри до ЗМІ РФ падає, думаю, він падатиме і надалі. Вплив російскьих ЗМІ тотально зберігатиметься тільки на населесення РФ, через відсутність альтернативи. В цьому контексті головне щоб українські ЗМІ робили висновки і не повторювали помилки ЗМІ з Росії, надаючи тільки перевірену інформацію і не займалися маніпулюванням.

Ми активно працюємо над міжнародними проектами, але це більше кооперація із західними партнерами, а не запуск каналу іномовлення. Зробити його якісно – це великі гроші, які навряд чи можна повернути. І це розкіш, яку собі можуть дозволити великі економіки та уряди із імперським мисленням, зацікавлені у підкріпленні свого бачення подій у світі на всю планету.

Ми ж працюємо на своєму рівні.  "112 Україна" став першим українським телеканалом-партнером Європарламенту,  як надійний мовник. Інформація з нашого ефіру потрапляє в стрічки міжнародних інформаційних агентств, що для України є унікальним явищем. Ми реалізуємо спільні міжнародні проекти про Україну та світ із нашими західними партнерами –  Радіо свобода та телеканалом “Настоящее время”.  Також ми рухаємося і в іншому напрямку – завести думки міжнародних експертів про події в Україні та світі в нашу країну – проект 112 International Insight саме про це. Інтерв’ю з авторитетними іноземцями – політиками, експертами, які дають більше інформації для роздумів і дій нашим глядачам – генсек НАТО, екс-помічник президента США, екс-спікер польського парламенту, топові журналісти і експерти, вже стали гостями нашого проекту, і це тільки початок.

Які маєте плани на наступне півріччя чи на 2018 рік? Чим збираєтеся дивувати глядачів?

– Ми будемо чесно інформувати глядачів про все, чим здивує нас життя.  Це наша робота і місія, якщо хочете. Нові програми, спецпроекти, документальні фільми – усе це буде також. Стежте за анонсами на "112 Україна".

Чи має телебачення майбутнє? Чи не збираєтесь переорієнтовуватися?

– Люди, які кажуть,що не дивляться телевізор, насправді часто дивляться телевізійні програми в інтернеті – від випусків новин до серіалів. Продукт один – платформи різні. Так що ховати телебачення ще зарано, як на мене. На мій вік його точно вистачить.

Джерело: znaj.ua