112.ua

У пресі часто мусується, що ви не є справжнім хазяїном телеканалу"112 Україна", а його кінцевими бенефіціарами називають імена Захарченка і Льовочкіна. Розкажіть про себе, яка історія придбання "112 Україна"?

Ніякого придбання не було. "112 Україна" ‒ це повністю мій авторський проект, створений нашою командою "з нуля" за рекордний, як для українського, так і міжнародного ринкутермін ‒ 4 місяці. А до всіляких чуток я ставлюся вже з іронією, оскільки вважаю, що це невіддільна частина успіху. Нашому каналу немає ще й двох років, а ми вже перші серед новинних каналів і в десятці кращих разом з національними мовниками, які працюють на ТБ-ринку десятки років. Звичайно, це викликає подвійні почуття у конкурентів і тих, хто хотів би потенційно заволодіти каналом. Різні версії та чорний піар, яким активно намагаються наповнити інформаційний простір, ‒ верхівка айсберга. Набагато важливіше і складніше, що за цим стоїть. Важко боротися з корупційною системою самостійно, тому моїм недавнім кроком стала публічна заява про тиск на телеканал і спроби відібрати його. Ніколи не думав, що телебачення ‒ настільки небезпечний бізнес для його власника. Небезпечний для життя в тому числі. Нас і коктейлями Молотовазакидали, і особисті погрози отримували ‒ чого тільки не було... Зараз я зустрічаюся в Брюсселі з представниками Європейського парламенту, розповідаю про те, що дійсно відбувається зі свободою слова та правами масмедіа у нас в країні.

Як оцінюють депутати Європарламенту свободу слова в Україні?

Вони одностайні: якщо Україна хоче стати частиною Європи, то необхідно ухвалювати відповідні рішення на захист свободи слова, зі свого боку європейці готові порушувати питання "112" на вищому рівні ‒ це те, що пообіцяли зробити європарламентарі в ході наших спільних обговорень.
Якщо зараз за рейтингом свободи слова Україна посідає 127 місце ‒ опинившись між Колумбією і Афганістаном, то проблема дійсно існує ‒ як би не намагалася це прикрити влада. Як відповідальний медіа-ресурс, ми робимо все від нас залежне для поліпшення ситуації ‒ висвітлюємо факти порушень, знімаємо соціальну рекламу і власним прикладом пропагуємо стандарти журналістики. При цьому, я розумію, що така принципова позиція не завжди всім подобається, але довіра глядача для нас важливіша.

Яка ваша комерційна та ідеологічна мотивація розвивати "112 Україна"?

Треба сказати, що я ‒ бізнесмен, а не медіа-діяч, тому спочатку ставлення до телеканалу "112 Україна" у мене було як до бізнес-проекту: у мене великий досвід у різних сферах, але стало цікаво, чи можна запустити власний телеканал в короткі терміни і з обмеженими ресурсами. Головна мотивація ‒ це зробити якісний стрибок у розвитку українського ТБ. Всі звикли, що це консервативне ЗМІ, для старшого покоління. Та й я сам, зізнаюся чесно, не дивився українські канали ‒ адже в інтернеті вже є вся інформація. Відвідавши одну з телеконференцій, я вирішив, що пора дати другий шанс телебаченню, адже його потенціал у нашій країні не розкритий на повну. Так з'явився "112 Україна" ‒ амбітний і складний проект: ми мовимо 17 годині у прямому ефірі, а отже, немає права на помилку, редагування, монтаж або другий дубль. Зате ми перші, хто розповідає про гарячі новини. Інформагентства дізнаються інформацію саме від нас. Між подією та її появою у нас в ефірі проходить всього кілька хвилин. Такою швидкістю і великою кількістю інформації поки що не може похвалитися жоден інший український телеканал.

Хто ви за освітою? Як давно ви в ТБ-бізнесі? Які проекти раніше очолювали?

Я закінчив Європейський університет менеджменту та бізнесу, а також Університет економіки і торгівлі за спеціальністю “менеджмент у виробничій сфері”. Успішно веду бізнес угалузі консалтингу і трейдингу в різних країнах світу. ТБ-бізнес ‒ мій дебют, вважаю, успішний. Ми збираємося розвивати проекти за прикладом "112 Україна" у різних країнах світу, такий формат виявився дуже затребуваним не тільки в Україні.

Якими якостями повинні володіти ваші співробітники?

Професіоналізм і любов до своєї справи ‒ось наріжний камінь. У нас не тільки унікальний проект, але й команда сама по собі. Середній вік співробітника ‒ 27 років. Телеканал вони створюють самі для себе – так, щоб було цікаво дивитися самому. Для багатьох "112 Україна" став першим місцем роботи. Тому можу сказати, що наша компанія ‒ кузня кадрів для цілого медіа-ринку. Адже далеко не кожен канал ризикне взяти молодих недосвідчених фахівців. Ми даємо шанс ‒ і бачимо, що ця стратегія правильна.

Чого ви не вмієте робити?

Для себе я принципово ніколи не ставлю так питання. Всьому можна навчитися. Завжди кажу - ніж зробити погано, краще взагалі не робити.

Текст: Олена Ходос. Фото: телеканал "112 Україна"